به کار گیری گن در ورزش بعضی ورزشکاران مخصوصا کسائی که به ورزشای قدرتی و بدنسازی می پردازن ،تصور می کنن مصرف مقادیر زیاد پروتئین بعد از ورزش، منتهی به بازسازی عضلات بدن اونا می شه ، این یه باور ورزشیه. به گزارش سلامت نیوز دکتر آزاده حکاک زاده متخصص پزشکی ورزشی در […]

به کار گیری گن در ورزش

بعضی ورزشکاران مخصوصا کسائی که به ورزشای قدرتی و بدنسازی می
پردازند ،تصور می کنن مصرف مقادیر زیاد پروتئین بعد از ورزش، منتهی به بازسازی عضلات بدن اونا می شه
، این یه باور ورزشیه.

به گزارش سلامت نیوز دکتر آزاده حکاک زاده متخصص پزشکی ورزشی در گفتگو با برنامه “نفس دوم” رادیو سلامت درباره
این باور ورزشی گفت:مصرف پروتئین بعداز ورزش سودمندی زیادی داره اما مصرف مقادیر زیاد اون مخصوصا بعد از هروعده
غذایی، نه فقط کمک کننده نیس بلکه از راه اوره دفع شده و جذب عضلات نمی شه.

این متخصص پزشکی ورزشی با بیان اینکه مصرف پروتئین واسه آدمایی که ورزشای هوازی و قدرتی انجام میدن
و واسه کسائی که تحت رژیمای کاهش وزن ان سودمندی بیشتری داره اضافه کرد: مناسب ترین اندازه مصرف پروتئین بعد
از ورزش حدود ۲۰ گرمه که به طور کامل جذب عضلات شده و منتهی به افزایش حجم عضلات می شه .

ایشون با تاکید براینکه مصرف پروتئین در هروعده غذایی نباید فراموش شه اضافه کرد:باید دقت داشت که اندازه پروتئین مصرفی وقتی
توانایی جذب رو داره که ۲۵ صدم گرم به ازای هرکیلوگرم وزن افراد باشه.

دکتر حکاک زاده ادامه داد : ورزشکارایی که ورزشای قدرتی انجام میدن بیشترین حد یه ساعت تا سه ساعت
بعد از ورزش باید پروتئین مصرف کنن که بهتره این در همون یه ساعت اولیه صورت بگیره.

این متخصص پزشکی ورزشی هم اینکه بهترین منابع کسب پروتئین در ورزشکاران رو به ترتیب شیر ،سفیده تخم مرغ ، سویا
و گوشتای کم چرب دونست و اضافه کرد: د راین بین شیر بهترین و مناسب ترین منبع جذب پروتئین به
خاص واسه کسائی که به ورزش بدنسازی می پردازن ، حساب می شه ،همینطور سویا هم بهترین منبع جذب پروتئین
در زنونه.

دکتر حکاک زاده پیشنهاد کرد واسه تاثیر لازم در جذب پروتئین و بازسازی عضلات در ورزشکاران ،مصرف پروتئین وکلیسم باید
باهم باشه.
ایشون هم اینکه به شرایط ورزش کردن در ایام آلودگی هوا و وارونگی دما اشاره کرد و گفت: افراد گرفتار به
بیمارهای قلبی و آسم ،کودکان و سالمندان به هنگام آلودگی هوا باید در منزل و سالنای ورزشی ورزش کنن
و با رسیدن شاخص آلودگی هوا به ۱۵۰ ، ورزش در فضاهای عمومی باید ممنوع شه.

این متخصص پزشکی ورزشی در مورد آدمایی که تصور می کنن پوشیدن گن به هنگام ورزش به جمع شدن شکم
و سوزوندن چربی می رسه گفت: به کار گیری گن نه فقط کمکی به چربی سوزی نمی کنه بلکه گن
هایی از جنس پلاستیک، باعث از دست دادن مقادیر خیلی از آب بدن شده و حتی ممکنه واسه فرد
مضر باشه.

حکاک زاده در ادامه ورزش اسکیت رو واسه کودکان به درد بخور دونست و اضافه کرد:ورزش اسکیت به دلیل اعمال وزن بر بدن
کمک زیادی به رشد کودکان می کنه ،اما نکته مهم مدت زمان انجام ورزش اسکیته.
پس پیشنهاد می شه این ورزش در بین کودکان از نیم ساعت شروع و تا ۶۰ دقیقه ادامه یابد.

این متخصص ورزشای هوازی، پیاده روی ،ایروبیک و شنا رو جز ورزشای کاهنده وزن ،و بدنسازی رو مناسب
واسه آمادگی عضلانی و چربی سوز ی دونست و گفت: درصورتی که فردی به هنگام پیاده روی قامتش به سمت
چپ و یا راست خمیده شه باید از پیاده روی دوری کرده و خیلی سریع جهت بررسی ستون فقرات به دکتر
مراجعه کنه.

ایشون در بار ه آدمایی که تصور می کنن پیاده روی به بهتر شدن واریس کمک می کنه پیشنهاد کرد: هرچند
پیاده روی در بهبود واریس پا موثره اما مناسب تراز پیاده روی ، تقویت عضلات ساق پاست.

دکتر حکاک زاده به کسائی که کوفتگی دائمی بدن خود رو به وجود اومده به وسیله پیاده روی می دونن گفت: کوفتگی ناشی
از ورزش، یه ساعت بعد از انجام حرکات ورزشی خودنمایی می کنه که با مصرف مایعات قابل رفعه ،اما
اگه این کوفتگی موندگاری داشته باشه فرد باید از نظر مریضی تیروئید،کم خونی و کمبود ویتامین D مورد بررسی قرار
گیرد.

سلامت نیوز

.

منبع : persianv.com

دسته‌ها: سلامتی

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *