: مجموعه: پیشگیری بهتر از درمان

: به کار گیری گوشی موبایل چه تاثیری روی ستون فقرات داره؟

 

تاثیر به کار گیری گوشی روی ستون فقرات
این روزا دیدن آدمایی که سرهای خود رو پایین انداخته و غرق در گوشی هوشمند خود هستن تبدیل به یه موضوع عادی شده. ولی تا چه حد با ضررهای به وجود اومده به وسیله حالت ناجور بدن در بین کار با گوشیای هوشمند آشنا هستین؟ با ما همراه باشین تا بهتر فهمیده که به کار گیری گوشی هوشمند در حالت بدنی ناجور چقدر به ستون فقرات ما آسیب می زنه.

 

به کار گیری گوشی هوشمند باعث تغییر روش نشستن، ایستادن و راه رفتن شده

 

پیشرفت فناوری طی دهه گذشته بسیار عجیب و البته ترسناک بوده. شاید تا همین ۲۰ سال پیش داشتن گوشی هوشمندی که دارای نمایشگر لمسی و قادر به اتصال به اینترنت باشه انگار یه داستان علمی تخیلی بود ولی حالا همه چیز از این رو به اونو شدست. قسمت ترسناک رشد فناوری اینه که فناوری چیجوری بر عادتا و سلامتی ما اثر گذاشته. به کار گیری گوشیای هوشمند دلیل شده تا روش نشستن، ایستادن و راه رفتن ما عوض شه.

  می تونین تصور کنین که وقتی وایس تادید و گوشی خود رو پایین نگه داشتین درست مثل اینه که یه کودک ۸ ساله روی سر شما نشسته س؟
وقتی که شما در حال مطالعه پیامای  گوشی هوشمند خود هستین یا به وب گردی می پردازید تقریبا ۲۷ کیلوگرم فشار رو روی گردن و ستون فقرات  خود تحمل می کنین.

 

تلاش کنین موقع تایپ روی تبلت خود زاویه ۳۰ درجه رو حفظ کنین

 

دکتر کنت هانسراج رییس تیم جراحی ستون فقرات در مرکز جراحی و توانبخشی ستون فقرات نیویورک مدلی رو که در بالا مشاهده می کنین، طراحی کرده. به کمک این تصویر به طور کامل مشخصه که جلو بردن سر و تحمل این اندازه از فشار روی گردن و ستون فقرات واسه سلامتی بسیار مضره. شاید باحال باشه که بدونین خیلی از افراد بطور میانگین بین ۲ تا ۴ ساعت از وقت خود رو در طول روز اینطوری می گذرونن.

مقاله دکتر هانسراج در ژورنال فناوری جراحی بین المللی منتشر شده. اون در مقاله خود گفته که بهترین حالت اینه که گوشاتون هم جهت با شانهاتون قرار بگیرن. این فشار به بدن رو کم می کنه و اندازه کورتیزول رو هم کم می کنه.  از طرف دیگه حالت ناجور بدن به ستون فقرات  فشار وارد می کنه و ممکنه منتهی به  ساییدگی و پارگی ستون فقرات شه و حتی نیاز به جراحی رو هم لازم کنه.

 

۲ نکته واسه حفظ سلامتی هنگام کار با گوشی هوشمند:

– بجای این که گوشی هوشمند خود رو در قسمت پایین نگاه دارین و به سمت اون خم شید، گوشی رو دقیقا جلوی صورت خود نگاه دارین.
– تلاش کنین موقع تایپ روی تبلت خود زاویه ۳۰ درجه رو حفظ کنین این زاویه باعث می شه تا فشار کمتری روی مچ شما وارد شه.



.

منبع :

دسته‌ها: سلامتی

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *