استفاده روزانه از روغن سرخ کردنی مجازه یا خیر ؟

روغن سرخ کردنی که به صورت روزمره در غذاها استفاده می شه ضررهای زیادی واسه بدن داره، بهتره با یه برنامه ریزی منظم غذاهایی که با روغن سرخ کردنیآماده می شه رو کم کنیم.

 تقریبا واسه آماده کردن بیشتر غذاها به روغن سرخ کردنی نیازه. این روغن هم به دلیل وجود پالم واسه بدن مشکلات داره و بهتره کمتر در برنامه غذایی روزانه از اون استفاده شه. روغن سرخ کردنی علاوه بر مضراتی که واسه بدن داره چاق کننده همه.

واسه حفظ سلامتتون، غذاهای سرخ کردنی رو از برنامه غذایی تون خط بزنین چون بدن ما به این غذاها نیاز نداره. به خرج دادن کمی خلاقیت در روشای پخت می تونه نیاز به مصرف سرخ کردنیا یا سرخ کردن عمیق رو نابود کنه.

« میشه روزانه از روغن سرخ کردنی شامل پالم استفاده کرد؟ مقدار مجاز مصرف این روغنا و بهترین روشای سرخ کردن شون کدوما هستن؟»

دکتر مجید حاجی فرجی، متخصص تغذیه ، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور در جواب به این سئوال در هفته نامه سلامت نوشت: در جواب باید بگم که بهتره واسه حفظ سلامتتون، غذاهای سرخ کردنی رو از برنامه غذایی تون خط بزنین چون بدن ما به این غذاها نیاز نداره. به خرج دادن کمی خلاقیت در روشای پخت می تونه نیاز به مصرف سرخ کردنیا یا سرخ کردن عمیق رو نابود کنه.

اصلاح الگوهای طبخ هم می تونه باعث جایگزینی روغنای سالم تری مانند زیتون، کانولا، ذرت و آفتابگردان به جای روغن سرخ کردنی شه. می تونین از تابه های نچسب و جدید استفاده کنین، کف اونا رو با کمترین اندازه روغن زیتون یا بقیه روغنای نامبرده چرب و غذاتون رو آماده کنین. ضمن اینکه، دستگاه های جدیدی واسه سرخ کردن و پختن مواد غذایی وارد بازار شدن که برعکس سرخ کنای قدیمی به جای یه قوطی روغن، فقط با یه قاشق روغن غذای شما رو آماده می کنن.

در آخر باید اشاره کنم که اندازه مشخصی واسه مصرف روغن سرخ کردنی در رژیم غذایی روزانه وجود نداره و اندازه روغن دریافتی هر فرد رو براساس کالری دریافتی اش محاسبه می کنیم؛ یعنی تموم افراد می تونن ۳۰ درصد از انرژی لازم روزانه خود رو از راه چربیا تامین کنن که ۱۰ درصد از این ۳۰ درصد می تونه از راه مصرف اسیدهای چرب اشباع مانند اسیدهای چرب موجود در گوشتا یا روغن پالم موجود در روغن سرخ کردنی باشه.


استفاده روزانه از روغن سرخ کردنی مجازه یا خیر ؟

۵/۵

۶

منبع : سلامت نیوز -/ ن.م
دسته‌ها: سلامتی

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *