یک کمپین بازاریابی دیجیتال تازه ، نوآورانه و آینده نگر ، که یکپارچه اجرا می شود ، قدرت الهام بخش ، آموزش ، سرگرمی و جذب مخاطبان به یک برند مانند هر چیز دیگری را ندارد.
دیجیتال

با افزایش تعداد کانال های نوظهور ، لمس های دیدنی ، بینش ها و فن آوری های موجود برای مارک های امروزی ، هیچ وقت فضای بیشتری برای کمپین های نوآورانه و تاثیر گذار وجود نداشته است.

در اینجا ۶ مورد از به یاد ماندنی ترین کمپین های بازاریابی دیجیتال سال ۲۰۱۸ وجود دارد … تاکنون.

بیشتر بخوانید: تأثیرگذارترین کمپین های بازاریابی دیجیتالی ۲۰۱۷

۱) تأثیرگذار – آمازون

یک مطالعه بازاریابی تأثیرگذار نشان می دهد که ۷۰٪ از مصرف کنندگان هزاره با توصیه همسالان خود در تصمیم گیری ها هدایت می شوند. علاوه بر این ، یوتیوب دومین بستر تأثیرگذار رسانه های اجتماعی برای تأثیرگذاری بر خریدها است.

آمازون با درک این موضوع که بازاریابی تأثیرگذار همراه با محتوای ویدئویی قدرتمند و یک مفهوم خلاق است ، می تواند باعث افزایش چشمگیر آگاهی از برند و محصول شود ، آمازون دستیار صوتی پیشرفته خود را با الکسا ، Echo ، با یک تکه از محتوای ویدیویی همراه با میزبان جهانی متصل کرد. مشهور مشهور از مجموعه های مختلف ، از کمدی گرفته تا آشپزی.

در ابتدا که در Superbowl پخش شد ، کمپین ‘Alexa Has Lost Her Voice نه تنها خنده دار و باورنکردنی خلاق بود ، بلکه از تأثیر گذاران به شکلی استفاده کرد که مزایای محصول صوتی محور آن را در قلب تولید قرار داد.
خنده

به گفته مدیر خلاق اجرایی آمازون: “ما همیشه سعی می کنیم از طرف مشتریان خود نوآوری کنیم و حتی اگر فکر می کنم به طور قطعی ثابت کرده ایم که هیچ کس نمی تواند الکسا را ​​جایگزین کند ، ما امیدواریم که تماشاگران به همان اندازه ما از تماشای آن لذت ببرند. آنرا ساخته بود. “

نتیجه: کمپین ویدیویی نه تنها بیش از ۴۷ میلیون بازدید به دست آورد و به دلیل نبوغ خود ویروسی شد ، بلکه ارزش بازاریابی تأثیرگذار را نیز به خوبی انجام داد.

۲) مشغول جمعیت – آدیداس

برند بین المللی ورزشی آدیداس در ماه آوریل وقتی که از ۳۰،۰۰۰ دونده ماراتن بوستون برای ایجاد فیلم های شخصی از شرکت کنندگان برای ایجاد جدیدترین پوشاک در حال اجرا استفاده کرد ، رویکردی تازه و نوآورانه در زمینه بازاریابی دیجیتال به کار برد.

ورزش

این ترکیب یکپارچه از محتوای تولید شده توسط کاربر و فن آوری های نوظهور حرفه ای (در قالب بوته های نژاد مجهز به تراشه های ردیاب پیشرفته) ، این کمپین میزبان محتوای بصری غنی است که نگاهی واقعی به زندگی می بخشد. رویداد ، پاداش چالش و معیارهای در حال اجرا منحصر به فرد که پیشرفت هر یک از شرکت کنندگان را در طول اجرا نشان می دهد.

مک گری بوون (آژانس پشت پرده این کمپین) در گفتگو با بازاریابی شیرجه در مورد این کمپین توضیح داد: “ما قصد داریم با ایجاد ارزش های واقعی و ملموس برای مصرف کنندگان ، LG و Adidas را بیشتر با این نوع ایده هایی که برندها را تبلیغ می کنند ، شروع کنیم. نمونه های بسیار خوبی از انجام کارهای پرمعنی برای جمعیت زیادی از مردم یا آنچه را که دوست دارم از آنها بخاطر تجربیات “متشکرم-شایسته” بنامم. “
ایده

نتیجه: این کمپین بازاریابی دیجیتالی شخصی ، احساسی و غوطه وری به همان اندازه کارآفرینانه عمل کرد که منجر به جمع آوری ۱۰۰۰۰۰ ویدیوی ویدیویی در دو روز اول مسابقه شد. >

۳) آگاهی – کودکان مبتلا به سرطان

سرطان

سرطان ، به ویژه در دوران کودکی ، فارغ از اعتقادات شما ، زمینه ای از وضعیت اجتماعی ، موضوعی فوق العاده سخت و دلهره آور است.

خیرخواهانه مستقر در انگلیس ، کودکان دارای سرطان ، به منظور افزایش آگاهی و تأمین اعتبار ، برای تسهیل فعالیتهای اساسی که بطور روزانه انجام می شود ، اخیراً یک کمپین با محوریت پیام “نگه داشتن خانواده ها” را راه اندازی کرد.

این سازمان با ارائه بینش های ارزشمندی از طریق صفحه فرود اصلی کمپین ، گسترش آگاهی در رسانه های اجتماعی و راه اندازی یک فیلم فوق العاده قدرتمند از YouTube به علاوه آگهی تلویزیونی ، این سازمان نه تنها از تصویری جالب از زنگ زدن پایان زنگ درمان برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کرده است. اما پیام مثبت آن ارزش عظیمی از تلاشهای مداوم خود را نشان می دهد.

نتیجه: با توجه به رئیس ارتباطات کودکان مبتلا به سرطان انگلستان ، مارک هولی: “این (کارزار) شروع شروع جدیدی برای امور خیریه است. و WPNC از نزدیک با ما همکاری کرده است تا درک کنیم که چگونه می توان این فصل جدید را به زندگی آورد ، و همچنین به قلب ، ذهن و دل هدیه داد تا به نجات بخش زندگی ما اهدا کنند کار کنید. “

۴) Offbeat – IHOP

همان اندازه که کمپین های بازاریابی دیجیتال حول محور داده ها و طبقه می چرخندگاهی اوقات ، یک دوز کامل از خلاقیت بی ارزش می تواند به حداکثر تبلیغات و موفقیت ترجمه شود – و زنجیره پنکیک آمریکایی ، IHOP یک نمونه برجسته است.

اخیراً ، خانه بین المللی پنکیک ها (IHOP) “تغییر نام رسمی” را در توییتر اعلام کرد و اعلام کرد که می تواند خود را IHOb معرفی کند. براساس این اعلامیه ناگهانی و رمز و راز آن ، این اطلاعیه تقریباً بلافاصله با شمشیر و تندرستی از مردم گشت و گذار کرد و گمان می کردند که منظور از “ب” چیست.

معلوم شد که این “بکر” برای همبرگرها ایستاده است و همچنین یک روش هوشمندانه برای تمرکز بر زیبایی شناسی “زدن یک پنکیک” با زدن یک نامه وارونه است. IHOP نام اصلی خود را در مهلکه ای که برای ترویج دامنه جدید برگرهای خود راه اندازی شده است – نگه داشته است – و در حالی که این کمپین واکنش های متفاوتی را دریافت کرده است – مشخص است که می توانید با تفکر در خارج از جعبه و تزریق رمز و راز کمی در تلاشهای تبلیغاتی خود ، بتوانید ایجاد کنید یک وزوز واقعی

نتیجه: به عنوان نتیجه این توجه گسترده رسانه های اجتماعی ، IHOP تنها در یک روز ۶۴۷۷ درصد از موارد ذکر شده در رسانه های اجتماعی را مشاهده کرد و باعث افزایش چشمگیر آگاهی از برند شد. علاوه بر این ، هشتگ #IHOP و #IHOB بیش از ۲۹۷ میلیون برداشت در هفته منجر به آشکار شدن بزرگ آن دارند.

۵) همهجانبه – نایک

Epike React ، Epike React برای تبلیغ راه اندازی کفش های جدید در حال اجرا ، یک کمپین بازاریابی دیجیتال خیره کننده و سرشار از محتوا را در میان کانال ها و نقاط لمسی ، از جمله وب سایت ، موبایل ، رسانه های اجتماعی و ویدیو توسعه داد.

اما شاید برجسته ترین عنصر کمپین ابتکار عمل همهجانبه آن Reactland باشد که کاربران را به قلب یک بازی ویدیویی مجازی منتقل می کند (کامل با یک آواتار از خود) که به آنها اجازه می دهد تا آخرین فن آوری کوسن های برند را تجربه کنند.

با استفاده از ترکیبی یکپارچه از تعامل رسانه های اجتماعی ، یک صفحه فرود حاشیه ای که نشان دهنده توسعه فناوری و همچنین مزایای آن و بازاریابی همهجانبه تجربی است ، رویکرد خلاقانه نایک در بازاریابی دیجیتال نگاهی اجمالی از آنچه ما می توانیم انتظار داشته باشیم مارک های بقیه امسال و فراتر از آن.

نتیجه: این برند چندی پیش اعلام نکرد که ۷٪ ارزش سهم خود را افزایش داده و آن را مجدداً در رقابت مستقیم با آدیداس در بازار کفش ورزشی قرار می دهد و نوآوری های آن مانند کمپین Reactland آن است که به پیشبرد این موفقیت کمک می کند.

۶) بحث و جدال – لونیا

بر خلاف سایر کمپین های موجود در این ترکیب ، این تلاش تبلیغاتی به دلایل اشتباه تأثیر گذار بود – و به همان اندازه که مهمترین پیروزی نوآوری ها را جشن می گیریم ، یادگیری از اشتباهات اثبات شده بسیار مهم است.

کمپانی لباس زیر Lunya در تلاش برای ایجاد آگاهی از برند ، سعی در محبوبیت عظیم درام هولو ، The Tale Handmaid با نامگذاری آخرین لباس قرمز در دامنه خود ، Offred – نمایش نامه ای با کلمات با الهام از شخصیت اصلی نمایش نشان داد.

با توجه به مضامین جدی این نمایش ، که عمدتا مبتنی بر ظلم و برده داری بر زنان است ، علی رغم اینکه مارک تجاری با استفاده از برچسب های رسانه های اجتماعی مانند “پیوستن به مقاومت” با اشاره به جامعه مردسالاری موجود در داستان Handmaid’s Tale ، خود محصول کاملاً اشتباه بود مبارزات انتخاباتی – و به دلایل آشکار.

در حالی که بحث برانگیز و لمس کردن بر روی مضامین دشوار می تواند به شما کمک کند تا بتوانید یک کمپین بازاریابی دیجیتال و افرادی را که با آن درگیر هستند ، تقویت کنید ، مگر اینکه محصول ، خدمات یا پیام شما مطابق با موضوع مورد نظر و همچنین ارزش برند شما باشد ، از این رویکرد به هر قیمتی دوری کنید.

نتیجه: در این مورد خاص ، معیارهای خاصی بی ربط نیستند. نتیجه مستقیم این کمپین نابجا به شکل یک واکنش جدی رسانه های اجتماعی و فشار مطبوعات منفی – دو عنصر از هر کمپین بازاریابی دیجیتالی است که شما باید از تمام هزینه های آن جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

در حالی که این کمپین ها بسیار متفاوت هستند ، موضوع مشترک بین آنها استفاده از کانالها و راهکارهای دیجیتالی برای افزایش آگاهی از برند و ایستادگی از رقابت در صنعت آنها است.

با استفاده از اصالت ، تمرکز روی خلاقیت ، درک مخاطبان اصلی و بهره گیری از فن آوری های نوظهور ، این کمپین ها نشان می دهد که مارک ها چگونه می توانند درگیر شوند ، جذب و الهام بخش مصرف کنندگان بگونه ای باشند که به موفقیت طولانی مدت ملموس تبدیل شود.

دن هیوز