دنیای بازاریابی دیجیتال همیشه در حال تحول است و شما همیشه استراتژی خود را اجرا می کنید. شما از کمپین های جدید الهام می گیرید ، تغییرات لحظه آخری را ایجاد می کنید ، و از مشتریان خود بازخورد دریافت می کنید که باعث می شود هر پست ، ویدیو و ایمیل را تغییر دهید. نتیجه ممکن است آشفتگی بی نظم و مبهم باشد.

آیا مشاهده تصویر بزرگ استراتژی بازاریابی دیجیتال خود دشوار است؟ فایده ای ندارد زیرا بهترین برنامه ها روی اهداف و معیارهایی است که بیشترین اهمیت را برای شرکت شما دارند. علاوه بر این ، بهترین استراتژی ها در بین سیستم عامل ها یکپارچه شده و یک برند پایدار را ایجاد می کنید که مشتریان شما بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

وقت آن است که کمی تمیز کردن بهاری را انجام دهید. درست همانطور که کمد خود را تمیز می کنید ، می توانید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را تمیز کنید. در پایان ، شما یک بخش بازاریابی چالاک تر خواهید داشت که دید روشنی برای پیشبرد شرکت شما دارد. در اینجا آمده است:

۱ ٫ روی معیارهای کلیدی خود تمرکز کنید

استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باید با اهداف و معیارهای کلیدی که آنها را منعکس می کند ، هدایت شود. اهداف یک شرکت همیشه تغییر می کند ، بنابراین شانس تغییر اهداف شما از آخرین باری که استراتژی دیجیتالی خود را پاک کردید تغییر کرده است.

تمام اهداف و معیارهای کلیدی خود را در یک مکان جمع آوری کنید ، بنابراین یک حس کلی از دستاوردهای مورد نظر خود را در سال آینده کسب خواهید کرد. در صورت امکان ، از معیارهای غرور و غرور مانند پیروان اینستاگرام خودداری کنید ، مگر اینکه بتوانید نشان دهید که آنها با دستیابی به آنچه در واقع برای تجارت شما مهم است – مانند تبدیل ، ارتباط نزدیکی دارند.

همچنین ، حتماً جدول زمانی واقعی را با اهداف خود درج کنید. اگر هدف فوق العاده است ، مانند “ایجاد ده پست وبلاگ با محتوای سنگ بنای” ، سعی کنید هدف را به قطعات کوچکتر بریزید تا بتوانید پیشرفت خود را در طول سال آینده دنبال کنید. آن تاریخ ها و اهداف کوچکتر را در تقویم محتوای خود بگنجانید. به این ترتیب ، اگر به پشت سر بزنید ، سریعتر متوجه خواهید شد و فرصتی برای تسویه حساب خواهید داشت.

۲ All تمام استراتژی های دیجیتالی خود را جمع کنید

اکنون که می دانید برای چه هدفی باید هدف گذاری کنید ، باید در مورد ابزارهایی که استفاده می کنید ، تأمل کنید و اگر آنها همچنان اهداف شما را پیش می برند. لیستی از استراتژی ها و سیستم عامل هایی که برای پخش پیام بازاریابی دیجیتالی خود استفاده می کنید ، ایجاد کنید ، از جمله:

     

  • بازاریابی ایمیل
  •  

  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی محتوا

     

  • سئو
  •  

  • وب سایت شما
  •  

  • وبینارها و رویدادهای زنده
  •  

  • وبلاگ نویسی
  •  

  • پادکستها
  •  

  • کانال های رسانه های اجتماعی

استراتژی های رسانه ای دیجیتال گسترده تر ممکن است شامل چندین وبلاگ ، کانال های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر باشد. ارزیابی ROI شما برای هر یک از آنها مهم است. آیا تلاشهای سئو شما کلمات کلیدی در سطح ۱ را به دست آورده است ، و اگر نه ، چرا نه؟ آیا تلاش های اینستاگرام شما منجر به فروش شده است؟ هنگامی که شما بهار را تمیز می کنید ، زمان خوبی برای سرمایه گذاری در تحقیقات بازار برای ارزیابی بهتر تلاش های شما است.

سرمایه گذاری

۳ Each هر استراتژی را در برابر اهداف خود بررسی کنید

ارزیابی بسیاری از استراتژی های بازاریابی دیجیتال آسان است. یا ایمیل های شما بیشتر باز می شود ، و خوانندگان پیوندهایی را به سایت شما دنبال می کنند ، یا اینگونه نیستند. یا در رتبه بندی بالاتر برای کلمات کلیدی انتخاب شده هستید ، یا زمینه را گم کرده اید. شاید از نحوه راهبردهای خود شگفت زده شوید ، اما حداقل اکنون شما آگاه هستید و می دانید کجا باید سرمایه گذاری بیشتری کنید.

از طرف دیگر ، ارزیابی رسانه حضور اجتماعی شما بسیار دشوار است. دریافت لایک بیشتر در فیس بوک لزوماً به فروش یا حتی کلیک به وب سایت شما منتقل نمی شود.

بنابراین چگونه عملکرد خود را در رسانه های اجتماعی تحلیل می کنید؟

     

  • دستیابی: شما همیشه می خواهید که پست های شما به مخاطب مورد نظر شما برسد ، بنابراین گسترش دسترسی نشانه خوبی از حرکت در جهت صحیح است.
  •  

  • کلیک: بسیاری از افراد بدون مراجعه به وب سایت شما یا درگیر شدن با نام تجاری شما از روی سیستم عامل ، به پست های توییتر پاسخ می دهند یا در فیس بوک اظهار نظر می کنند ، بنابراین پیگیری کلیک ها بیشتر از لایک یا حتی اشتراک گذاری ضروری است.
  •  

  • عکس العمل عاطفی: در فیس بوک ، ارزیابی اینکه طرفداران شما درباره پست شما چه احساسی دارند ، آسان است زیرا می توانند با کلیک بر روی “عصبانی” یا “وای” ، احساسات خود را مرتب کنند. در سکوی دیگرممکن است ، نسبت بین نظرات و اشتراک ها مفید واقع شود. به طور کلی ، نظرات بسیاری و تعداد کمی از اشتراکات ، اخبار بد است.
  • عصبانی

۴ Each هر بستر یا استراتژی برای تغییر را بررسی کنید

تمیز کردن بهار همیشه باید روی موضوع جدید تمرکز کند. با داشتن رسانه های اجتماعی و سایر اشکال بازاریابی دیجیتال ، رعایت روند کاملاً اساسی است.

در اینجا چند روش برای ارزیابی نحوه تغییر همه چیز در اینترنت آورده شده است:

     

  • مخاطب شما جابجا شده است؟ سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به نفع خود سقوط نمی کنند. افراد تازه وارد ممکن است فرصتی برای پیروزی در رقابت شما به شما ارائه دهند. کاهش نرخ تعامل ممکن است به معنای این باشد که شما باید سرمایه گذاری خود را چه به وقت و دلار و چه روی دلار روی سیستم عامل کاهش دهید. به عنوان مثال ، فیس بوک ممکن است توانایی شما برای دستیابی به مخاطبان شما را کاهش دهد.
  • دلار

     

  • محتوای ویدیویی را دنبال می کنید؟ برای سال ۲۰۱۹ ، محتوای ویدئویی باید در اکثر استراتژی های بازاریابی دیجیتال محور اصلی باشد. آیا می دانید که ۱۲۰۰٪ بیشتر سهام توسط فیلم های اجتماعی ایجاد می شود تا تصاویر و متن های ترکیبی؟
     
  • آیا رویکرد خود را شخصی سازی کرده اید؟ تحقیقات Salesforce نشان داده است که ۷۳ درصد از مشتریان تجربه شخصی تر آنلاین را می خواهند. فرصت های بسیاری برای شخصی سازی در بازاریابی دیجیتال وجود دارد ، از تقسیم تلاش های بازاریابی ایمیل شما گرفته تا میزبانی وب های هدفمند بیشتر برای بخش های خاص.
  •  

  • استراتژی شما موبایل است؟ رفتن به تلفن همراه فقط برای وب سایت ها نیست. شما باید اطمینان حاصل کنید که هر جنبه از بازاریابی دیجیتالی شما به راحتی در یک دستگاه تلفن همراه ، از طریق ایمیل تا وبینارها قابل دسترسی است.

۵ Compet رقابت خود را بررسی کنید

بعد از کمی تمیز کردن بهار در استراتژی بازاریابی دیجیتال ، ممکن است چندین منطقه را قطع کرده باشید. اکنون شما منابع رایگان ، به وقت و پول دارید که می توانید در جای دیگر سرمایه گذاری کنید. شاید زمان مناسب برای شروع یک استراتژی جدید باشد که همیشه می خواستید امتحان کنید. یا ممکن است زمان مناسبی باشد که بتوانید در رقابت خود شرکت کنید و ببینید که آیا آنها در جایی که نمی خواهید سرمایه گذاری می کنند یا نه.

فقط با سه رقیب برتر خود شروع کنید. برای یافتن محل فعالیت در رسانه های اجتماعی و سایر راهبردهای رسانه دیجیتال مورد استفاده آنها ، از وب سایت آنها بازدید کنید. می توانید پست های اجتماعی آنها را بخوانید و ایمیل خود را ارسال کنید ، اما اگر از یک ابزار تجزیه و تحلیل رقابتی استفاده می کنید ، اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

ممکن است در نظر بگیرید:

     

  • BuzzSumo
  •  

  • جریان Hootsuite
  •  

  • جوانه اجتماعی

البته ، لازم نیست همه این کارها را بکنید. شما می توانید یک شرکت تجزیه و تحلیل رقبای حرفه ای استخدام کنید تا بتواند به شما در شناسایی فرصت های جدید کمک کند و استراتژی خود را در مورد چگونگی برجسته کردن برند از نظر صدا و محتوا استراتژی کنید.

با تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال خود برای مطابقت با رقبای خود اشتباه نکنید. اگر فقط کاری را که قبلاً خوب انجام داده اند انجام دهید ، همیشه عقب باشید. در عوض ، به دنبال نقاط کور ممکن است باشید. همچنین ، در استراتژی هایی سرمایه گذاری کنید که فکر می کنید شانس فراتر از رقابت خود را دارید ، نه در جاهایی که فقط ممکن است به این نتیجه برسید.

۶ a یک تقویم ایجاد کنید

تمیز کردن بهار به مدت طولانی ادامه نخواهد یافت – نه در خانه شما و نه در جعبه ابزار بازاریابی دیجیتالی – مگر اینکه سازمانی را پیاده سازی کنید. بهترین راه برای نگه داشتن بازاریابی دیجیتالی خود در طول سال ، داشتن یک تقویم مستحکم و مستحکم است.

خیلی از ما تقویم جداگانه ای برای هر پلتفرم داریم ، به علاوه یکی برای وبلاگهایمان و دیگری برای بازاریابی ایمیل ما. اگر چنین است ، دیدن تصویر کامل دشوار است. به یاد داشته باشید ، بسیاری از مشتریان شما از طریق دو یا چند کانال از این طریق با شما در تعامل هستند ، بنابراین باید هماهنگ و یکپارچه شوند. شما می خواهید به طور مکرر به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید ، اما نمی خواهید چندین بار در روز همان پیام را برای آنها ارسال کنید.

تقویم کارشناسی ارشد شما باید برنامه نشر چندین سیستم عامل را به شما نشان دهد ، و باید به اهداف اصلی اشاره کند که هدف هر هدف آن است. به نوعی ، تقویم شما بیشتر شبیه یک راهنمای مختصر است که می توانید برای تازه کردن ذهن خود از آن استفاده کنید. چیزی برای یادآوری خود در مورد آنچه می خواهید انجام دهید. این هدف شما را برای ارزیابی مجدد بازاریابی دیجیتال خود به صورت روزانه تسهیل می کند.

این تمیز کردن بهار بازاریابی دیجیتال سال آینده را تکرار کنید

تمیز کردن بهار برای استراتژی بازاریابی دیجیتالی به شما کمک می کند اگر به طور معمول این کار را انجام دهید ، در صدر اهداف خود و آخرین تغییرات در دنیای بازاریابی دیجیتال باشید.

شما ممکن است سالانه از ارزیابی مجدد استراتژی بازاریابی محتوا خود دور شوید ، اما جنبه های دیگر بازاریابی دیجیتال مانند SEO ، خیلی زود تغییر می کنند. بهتر است این مراحل را هر چند ماه یک بار انجام دهید ، بنابراین می دانید استراتژی های بازاریابی دیجیتال شما کار می کند و بهینه شده است.